Awas! Tanda-tanda Badan Kekurangan Protein Sebabkan Kesan Buruk Ini!

Walaupun protein bukan struktur badan yang utama, tetapi kita amat perlukan protein untuk pertumbuhan. Protein merupakan perkara asas yang diperlukan oleh sel-sel dan organ-organ dalam badan kita supaya boleh berfungsi dengan baik. Jadi, struktur asas dalam badan ialah protein, protein pula makanan bagi sel. Jadi, keperluan protein mesti cukup untuk badan yang sihat.


KEPENTINGAN PROTEIN KEPADA BADAN

Tahukah anda bahawa 25% daripada badan kita adalah protein. Protein membuatkan kulit kita cantik, tegang dan awet muda. Sumber protein yang biasa kita dengar ialah dari makanan seperti ayam, daging, telur dan kekacang. Tetapi amat sukar untuk kita pastikan bahawa pengambilan protein yang cukup untuk membekalkan 9 asid amino yang amat diperlukan oleh tubuh untuk menjalankan fungsinya.

TANDA-TANDA BADAN KEKURANGAN PROTEIN

Antara tanda-tanda badan kekurangan protein yang tidak boleh sebabkan kesan buruk ialah:

1.  Badan lemah, pucat dan tidak bermaya
2. Kulit wajah yang kusam
3. Wajah penuh dengan tompokan bekas jerawat
4. Rambut sering gugur
5. Kuku patah dan rapuh
6. Luka yang lambat sembuh

KENAPA ESP SHAKLEE PROTEIN YANG TERBAIK?


Antara sebab-seba kenapa ESP shaklee ssebagai sumber protein yang paling baik sehinggakan ia sering terputus bekalan di Malaysia ialah:
1. ESP Shaklee terkenal di seluruh dunia kerana ia menjalani kajian klinikal yang sangat komprehensif dengan memiliki protein soya yang berkualiti tinggi.

2. Sangat sesuai untuk pesakit kencing manis keran Glisemiks Indeks yang rendah iaitu 39.


3. Kandungan protin soya ialah dari non-GMO (non Genetically Modified Organism) yang menjalani proses pada suhu yang rendah.

4. ESP tiada kolestrol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh badan.
 
5. Satu-satunya produk di pasaran yang mengandungi 9 asid amino lengkap yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh.
 6. ESP diproses padas uhu yang rendah agar protein tidak rosak.

KELEBIHAN UTAMA ESP
1. Awet muda, asid amino penting untuk pembentukan kuku dan rambut yang sihat.

2. Menghalang radikal bebas dalam badan. 

3.  Merangsang penghasilan semula kulit dan otot, mengembalikan seri kulit dan memudarkan kesan parut.

4.  Membantu masalah rambut gugur dan beruban.

5. Pembekal tenaga segera, mencegah migrain.

6. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah, sangat membantu bagi mereka yang mahu menurunkan berat badan.


TESTIMONI PENGGUNA YANG BERPUAS HATI DENGAN ESP:

ESP UNTUK CANTIKKAN KULIT. Kulit satu badan lembut. Dulu kulit muka berminyak. Selepas cuci muka kulit muka kering sangat. Bila senyum macam kulit muka tu crack. Sekarang kulit terasa lembut dn licin sangat. Bukan setakat muka je, 1 badan lembut. Sebab peha dan betis dulu yang bersisik sisik dah cantik, lembut, lembap. Tumit pun dah tak kasar lagi.



ESP UNTUK KENYANG LAMA, KULIT CANTIK. Ibu menyusu lambat lapar, badan susah naik dan kulit makin cantik. Belum tengahari dah rasa lapar,cepat-cepat umi pegi dapur bancuh esp dan milo..umi recommed ESP untuk bf mom. Letak satu dekat rumah. Bila lapar bolehlah bancuh esp. ESP ni mengenyangkan tau sebab ia protein tumbuhan. Minum esp, bukan sahaja badan susah nak naik, kulit pun cantik .


 

ESP BANYAKKAN DAN PEKATKAN SUSU IBU. Saya amalkan minum ESP sejak pregnant dan berpantang, kini anak saya baru berusia 5 bulan dan stok susu hampir memenuhi deep freezer.

 ESP UNTUK MASALAH RAMBUT GUGUR DAN KUKU MUDAH PATAH.



 Mesti anda tak sabar untuk mencuba esp yang berkualiti tinggi ni kan?. Jom hubungi saya untuk dapatkannya sekarang.

Puan Harisatun Nida bt Abd Rashid
Call/sms/wasap: 0164225314
Facebook: Harisatun Nida bt Abd Rashid
FanPage: Harisatun Nida bt Abd Rashid MJE
Website: www.dotneeda.blogspot.com

Jangan ragu-ragu untuk bertanya kepada saya. Saya sedia membantu.

Pengedar Shaklee No 1 Selangor.
Penghantaran sekitar Bandar Baru Bangi, Bandar Seri Putra, Taman Impian Putra, Bangi Avenue, Bukit Mahkota.



No comments:

Post a Comment