Peluang Perniagaan Untuk Lepasan Spm dan Fresh Graduate Modal Bawah RM100

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA.

Tahniah!! Anda dah habis belajar? tak kiralah dah habis SPM atau di peringkat Diploma, Degree dan sebagainya. Bagaikan satu beban berat dah terlepas. Tersenyum puas. Moga penat lelah selama ini terbayar.
Tindakan seterusnya bagi adik-adik lepasan SPM adalah membuat pilihan untuk melanjutkan pelajaran di Pusat Pengajian tinggi mengikut minat dan kemampuan masing-masing. ingat, pilih bidang yang betul. Sebelum pilih bidang, buatlah sedikit sebanyak survey tentang bidang tersebut. Bukan atas dasar ikut kawan dan sebagainya. Kerana masa depan anda, anda yang akan tentukan!

Bagaimana pula dengan fresh graduate?. Dah habis belajar ni. Adakah setia menunggu pekerjaan tetap atau bagaimana?. Tak salah berehat dulu sebulan dua. jangan panjang-panjang sangat rehat tu, banyak lagi komitmen yang menunggu anda. 


Masa belajar pasti banyak sangat impian. Lepas belajar ni aku nak mintak kerja bagus-bagus gaji 5 angka walaupun susah tapi tak mustahil bukan?. nak balas segala jasa mak ayah yang penat lelah sekolahkan kita tinggi-tinggi. Kalau bukan masa ni bila lagi bukan?.

Lepas grade nak cari kerja, nak beli rumah, kereta idaman, nak pinang gadis idaman tapi yang paling penting ialah nak ada duit poket sendiri. Tak kan dah habis belajar nak minta duit mak ayah lagi kan?
Tetapi, apa yang menjadi masalah utama ialah sektor pekerjaan kerajaan mahupun swasta sangat kritikal untuk menyediakan peluang pekerjaa. tahun ini sahaja berapa ramai syarikat yang gulung tikar? pekerja diberhentikan demi mengurangkan kos pengurusan. Dan impak besar yang melanda, sekurang-kurangnya 200,000 ribu graduan sedang menganggur.

Tapi, selaku graduan mestilah kreatif dan kritis untuk mencari peluang supaya tidak hanya tertumpu kepada pekerjaan makan gaji sahaja. Trend sekarang ramai graduan bijak menggunakan peluang dan ilmu yang ada untuk lari dari kebiasaaan. Ya, berniaga!

Apa kata anda berniaga. Menyahut seruan sunnah Rasulullah yang berniaga. Bukan setakat 9/10 rezeki datang dari perniagaan sahaja, tapi lebih daripada itu. 


KENAPA RASULULLAH MENGANJURKAN UNTUK BERNIAGA?

Tarbiyah Kehidupan
Berniaga itu tarbiyah kehidupan kemudian mendekatkan diri menuju Tuhan. Bila anda berniaga berbagai-bagai perkara anda dapat belajar secara tidak langsung.

Tawakkal Lebih Tinggi
Orang berniaga tawakkalnya sangat tinggi. sebab mereka tidak tahu bila rezeki berbentuk wang akan dapat. dan hanya terus usaha dan tawakkal sahaja.

Dapat Mengenal Ramai Orang
Dengan berniaga tentulah dapat mengenal berbagai ragam manusia. di sini penting untuk dakwah nabi untuk memudahkan penyampaian dakwah baginda.

Merapatkah Ukhwah dan Silaturrahim
Daripada kita tak kenal pon pelanggan kita boleh berkenalan melalui perniagaan. seterusnya sampai boleh menjalinkan persahabatan lagi. Bukan itu sahaja, sahabat-sahabat lama zaman sekolah dulu pun biasanya akan cari kita bila inginkan produk yang kita tawarkan sebab kepercayaan mereka lebih tinggi apabila berurusan dengan orang yang mereka kenal.

Tingkatkan Rasa Bersyukur
Perniagaan juga mengajar kita erti syukur. Bersyukur dengan rezeki yang dikirim Allah walaupun ia kecil di mata kita. Dengan bersyukur insyaallah, Allah akan lipat gandakan pemberiannya.

Tapi dengan berniaga bukan sesuatu yang mudah. Yang penting teruskan usaha dan jangan berputus asa, kelak anda akan menuai hasil yang sangat manis. Sertakan juga niat kerana Allah. Moga setiap kerja yang kita lakukan dikira sebagai ibadah.


PERNIAGAAN YANG SESUAI UNTUK FRESH GRADUATE YANG BERISIKO RENDAH.

Sememangnya sebagai fresh graduate atau adik-adik lepasan SPM, modal adalah kekangan yang paling besar untuk dihadapi. jadi bagaimana?

Jangan risau dan berputus asa. saya mengajak anda semua untuk mulakan langkah pertama dengan Shaklee Malaysia. kenapa? kerana ianya:

* ZERO MODAL. Anda hanya perlu mendaftar sebagai ahli dengan RM80.00 sahaja untuk mengaktifkan keahlian anda. Dan anda dah boleh mulakan jana pendapatan sebanyak mana anda mahukan dengan berusaha dengan bersungguh-sungguh.

*HANYA DENGAN ONLINE. Medium yang digunakan hanya di hujung jari iaitu melalui online, Facebook, Instagram, Whattsapp, Blog dan lain-lain media sosial lagi. Anda tidak perlu keluar rumah dan mengetuk pintu rumah sesiapa pun.

*TIDAK PERLU STOK. Anda juga tidak perlu menyimpan atau membuat pengeposan stok kerana ia semua pihak shaklee yang akan uruskan. Tetapi anda perlu menyimpan stok produk yang ada permintaan tinggi untuk memudahkan pelanggan yang berdekatan membuat pesanan. tapi ia tetap mempunyai risiko yang sangat rendah.

*BONUS BULANAN. Selain daripada menikmati untung runcit, anda juga bakal menikmati bonus bulanan yang dikumpulkan melalui point produk yang anda beli. setiap pembelian 150uv akan melayakkan anda untuk mendapat bonus pada 14hb setiap bulan. 

*PRODUK YANG MENJADI PILIHAN MASA KINI. Anda tak perlu risau lagi, produk shaklee memang terkenal dan di ketahui oleh pengguna tentang tahap keselamatn produk, tiada kesan jangkamasa panjang, bebas kimia dan semulajadi. Produk sebegini sangat mesra pengguna dan jutaan pengguna telah mengakui ia adalah suatu produk yang sangat berbaloi untuk dimiliki.

Sebenarnya banyak lagi kelebihan-kelebihan yang bakal anda nikmati dengan menyertai shaklee. Bukan itu sahaja.

Jadi apa tunggu lagi? Jom jana income bersama kami. Manfaatkan masa yang ada sebaiknya. Manalah tahu ia bakal menggegarkan poket anda!



HUBUNGI SAYA JIKA ADA SEBARANG KEMUSYKILAN. HUBUNGI SAYA HARI INI.
PENGEDAR SAH SHAKLEE TAMAN IMPIAN PUTRA/ BANDAR SERI PUTRA/ BUKIT 

MAHKOTA/ BANGI LAMA. 
Wakil Pengedar Shaklee Anda:
Harisatun Nida bt Abd Rashid (Nida)
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 987151 ]
♥ SMS/WhatsApp : 0164225314
♥ fbfanpage:SantaiVitamin
♥ Instagram: shakleebangi_bynida

.













No comments:

Post a Comment

Punca dan Cara Buang Angin Dalam Badan Paling Berkesan!

Badan rasa berangin, mula rasa loya, pening dan nak muntah. Tapi tersekat. Ia juga boleh menyebabkan perut kembung akibat daripada angin ya...