Mata Silau dan Rabun Menurun Setelah Amalkan Vivix Shaklee

ASSALAMULAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA.

Mata kita, satu anugerah yang paling besar yang  Allah berikan . Ada yang miliki mata yang normal dan juga rabun.

Tahukah anda mata kita ada 170 juta sel yang sangat sensitif terhadap cahaya. Subhanallah. 

Kebanyakan orang berpendapat, bila dah rabun kena pakai cermin mata sampai ke tua. Oh itu salah. Mata rabun dan silau sebenarnya boleh boleh dirawat. Belum tahap rosak dan temui jalan buntu lagi.

Sebenarnya mata yang ada masalah rabun boleh dirawat dengan senaman mata, dan pengambilan 
pemakanan.




Apa Itu Rabun Silau

Juga dikenali sebagai Astigmatism. Pandangan akan terganggu pada waktu malam kerana dipengaruhi oleh cahaya yang memantulkan yang menyebabkan pandangan menjadi kabur baik pada objek dekat atau objek yang jauh.


Bagaimana Mata Silau dan Rabun Menurun Setelah Amalkan Vivix.



Antara pengguna yang telah berpuas hati setelah mengamalkan vivix ialah Cik Jiha. Jom ikuti kisah beliau dan vivix. 

SILAU MATA JIHA TERLALU TINGGI HINGGA PERLU CONTACT LENSE KHAS

"Silau mata Jiha tinggi hingga perlu contact lense khas. Dengan masalah rabun, dah la power tinggi. Ditambah dengan silau pula. Selama ini memang semakin menaik ataupun tak turun-turun silau mata Jiha ni.

Mata pun sangat sensitif. Ada masa yang tiba-tiba sahaja sebelah mata keluar air, kelam, tak nampak. Paling cemas kalau masa memandu. Dulu kerja berulang alik dari KL ke Sepang.

Tu kalau cuaca biasa, kalau cuaca panas lagi lah hai, rasa mata macam nak tertutup macam ada pemberat.

Tapi tu dulu, Jiha perasan sekarang dalam setahun nak kena macam tu pun payah. Memang Jiha amalkan Vivix dan vitamin Shaklee yang lain untuk kesihatan.


AMBIL VIVIX DAN VITAMIN SHAKLEE LAIN UNTUK KESIHATAN, TAPI TAK SANGKA BACAAN SILAU MENURUN.

Tak sangka pula bila buat pemeriksaan mata, bacaan silau menurun. Teruja sangat sebab selama ni tak pernah turun malah asek menaik aje.

Jiha akan teruskan pengambilan Vivix dengan lebih konsisten. Harap silau mata akan menurun lagi dan power mata akan menurun juga.

Teruja bukan?. silau  yang tinggi  pun insyalah boleh dengan dengan vivix shaklee.


Bagaimana Vivix Bertindak Turunkan Rabun Silau?

Pengambilan vivix secara konsisten dan berterusan boleh memperbaiki masalah rabun silau dan memelihara kesihatan badan secara menyeluruh. Ia berfungsi sebagai antioksidan yang melindungi sel-sel badan daripada dirosakkan oleh serangan radikal bebas dan ia merupakan satu-satunya suplement yang boleh menembusi DNA manusia. 

Ditambah lagi dengan 4 bahan aktif yang terkandung dalam vivix meningkatkan lagi kandungan resveratrol dan polifenol dalam vivix. Bahan aktif tersebut ialah:



MUSCADINE GRAPES

  • Mengandungi 20 kromosom anggur berbanding anggur biasa (19 kromosom). 1 pasang kromosom yang lebih tersebut mempunyai sistem imun yang lebih tinggi dan antioksidan yang kuat.
  • Mengandungi asid elargik dalam kepekatan yang tinggi.
  • 1 pytho – nutrient yang tiada dalam anggur yang lain
  • Mempunyai ciri untuk menghentikan kimia penyebab kanser, antivirus, kulat serta antioksidan.
  • Saiznya sekitar sebesar biji bola golf kerana tumbuh di persekiatran yang unik dengan matahari yang kuat membuatkannya mempunyai lebih banyak polifenol dan resveratrol.

PURPLE CARROT

  • Sumber terbaik vitamin A dan mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phenolics.
  • Mempunyai kandungan asid klorogenik yang tinggi, yang dapat mengurangkan diabetis.
  • Anthocyanins yang berwarna biru dan unggu pada buah merupakan antioksidan, anti radang, anti bakteria dan boleh mmebantu pesakit jantung
  • Memberi kesan kepada salur darah. Platlet dan lipoprotein yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

EUROPEAN ELDERBERIESE

  • Mengubat pengakit flu.
  • Mempunyai flonoid iaitu ciri antioksidan yang kuat, dapat mengukuhkan sistem inmun untuk  melawan virus
  • Juga mempunyai anthocyanain (sama seperti lobak unggu) yang bertindak sebagai antioksida, mengurangkan simpton sakit otot dan demam selsema.
  • Bukan hanya kaya dengan antioksidan, malah juga vitamin A, B , C dan nutrient seperti asid amino, caroneod, tanning dan rutin.
  • Merendahkam tahap kolestrol jahat penyebab penyakit kardiovaskular.
  • Memberi perlindungan kepada penyakit jantung, strok, mengurangkan stress dan membaiki penghadaman dan pencernaan.

POLYGONUM CUSPIDATUM

  • Dikenali sebagai knotweed jepun yang merupakan sumber resveratrol
  • Digunakan untuk merumus supplement anti penuaan dan perubatan cina
  • Resveratrol membantu melambatkan penuaan, mengawal tekanan darah dan meningkatkan prestasi altlet serta mengurangkan berat badan


Jadi tunggu apa lagi?. Kebaikan vivix untuk mata telah terbukti. Ia jauh lebih murah daripada rawatan lasik yang menelan belanja ribuan ringgit. Yang paling utama adalah kesihatan kerana SIHAT ITU TERLALU MAHAL!


PENGEDAR SAH SHAKLEE TAMAN IMPIAN PUTRA/ BANDAR SERI PUTRA/ BUKIT MAHKOTA/ BANGI LAMA. 
Wakil Pengedar Shaklee Anda:
Harisatun Nida bt Abd Rashid (Nida)
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 987151 ]
♥ SMS/WhatsApp : 0164225314
♥ fbfanpage: santaivitamin
♥ Instagram: shakleebangi_bynida







No comments:

Post a Comment

Cara Atasi Sakit Lutut dan Selalu Letih dengan Berkesan

Masalah obesiti atau mempunyai berat badan yang berlebihan banyak mengundang pelbagai masalah kesihatan. Satu kajian yang dijalankan oleh...