PROTEIN SOYA KEHEBATAN LUAR BIASA

Assalamualaikum. Selamat petang.

Sempena PROMO MAC ESP jom kita gali KEHEBATAN ESP yang LUAR BIASA.

Memang lepas tahu ni rugi korang tak cuba..memang kena cuba jugak!






ESP SATU-SATUNYA PRODUK YANG ADA SEMUA 9 ASID AMINO PENTING

Nama dah ‘PROTEIN’ soya..mestilah ESP kaya dengan protein. Satu-satunya produk yang lengkap mengandungi 9 asid amino penting kepada tubuh badan. Apa 9 asid amino ni? Ia termasuklah histidine, isoleucine, tryptophan, lysine, methionine, valine, phenylalanine, threonine, leucine dan tryptophan. Boleh rujuk kat balakang tin ESP masing-masing ek. 

Kenapa badan perlukan protein? Untuk bina sel yang lebih sihat dan kuat. Pembinaan sel yang tidak sihat boleh sebabkan kanser dan sebagainya. 

Unsur protein terbahagi kepada 2 iaitu terdiri daripada 21 jenis asid amino. 12 jenis boleh dihasilkan oleh badan iaitu non-essential asid amino dan 9 jenis lagi hanya boleh diperolehi daripada makanan yang kita makan. Yang kat atas tu. Salah satu sumber protein ialah protein tumbuhan. Macam ESP nilah.

Dan yang paling bes, dalam dunia ni tak de 1 produk pun yang mampu bekalkan kesemua 9 asid amino penting KECUALI ESP!



ESP DIPROSES PADA SUHU RENDAH AGAR PROTEIN TAK ROSAK

Kita perlu tahu, PROTEIN TAK TAHAN PADA SUHU TINGGI. (suhu yang biasa kita guna untuk memasak). Sebab itulah aktiviti memasak boleh rosakkan 50% daripada protein asal. Tapi tak kan nak makan makanan sumber protein mentah-mentah?. 

Jadi ia sukar diserap dalam tubuh. Sebab ia telah berubah dalam bentuk gumpalan. Sebab itulah kita tengok orang yang ambil protein haiwan contohnya ade alergi, auto-immune dan sebagainya.

Jadi, protein yang terdedah kepada suhu yang tinggi jika satu makanan tu 100g protein, hanya lebih kuran 10g sahaja yang dapat diselamatkan, yang lain-lain telah dirosakkan oleh suhu yag tinggi tadi. 

Kalau masih ada tapi telah berubah struktur berubah kepada gumpalan-gumpalan yang sukar dihadam dan diserap oleh badan.



ESP DIPERBUAT DARIPADA SUMBER KACANG SOYA NON-GMO

Banyak sangat sekarang ni makanan seperti buah-buahan diubah genetik supaya rasa dan warna nampak lebih sedap dan menarik. Contohnya buah tembikai dan anggur tanpa biji. 

Risiko makan makanan yang diubah genetik ialah mempunyai unsur tidak semulajadi lebih kepada tiruan, berbeza struktur dan terdedah kepada racun. Hal ini akan menyumbang kepada kanser dan peyakit kronik yang lain.



Tapi ESP DIPERBUAT DARIPADA SOYA BUKAN GMO SETIAP 1 TIN SOYA DIPROSES DARI 30 KG SOYA. Banyakkkan?



KANDUNGAN GLISEMIK INDEX (GI) DALAM ESP ADALAH RENDAH

GI ni ialah adar pertukaran makanan kepada glukos. Makanan dengan GI yang lebih rendah lebih baik kerana ia tidak menyebabkan glukos dalam badan naik mendadak. 

Sebab itulah kalau perasan, minum ESP kenyang lebih lama. Ia menukarkan glukos kepada tenaga secara perlahan-lahan. Sesuai sangat untuk yang nak DIET!



ESP TIADA KOLESTROL, TIADA ASID URIK DAN SANGAT MUDAH DISERAP

ESP bebas kolestrol kerana ia bersumberkan tumbuhan, bukan haiwan. Ia juga bebas asid urik dan pesakit gout boleh gunakan ESP tanpa ragu-ragu lagi. 

Dah tahu kan KEHEBATAN ESP. macamana kepentingan protein sangat penting untuk tubuh, cara penyediaan dan pemprosesan yang penting kita tahu, agar kita tahu apa yang kita makan. Sebab ramai tak tahu dan sangka, mereka telah ambik protein secukupnya setiap hari!



JOM KITA LIHAT KEHEBATAN ESP YANG TELAH MENGUBAH KESIHATAN MEREKA


**TESTIMONI 1

Masa pregnenkan syaza, esp dan ostematrix adalah supplemen yang saya ambil. Masa pregnant memang saya selalu alami sakit belakang masa nak tidor dan masa bangun tidur. Tapi selepas saya amalkan ostematrix saya dah tak sakit belakang mahupun sengal-sengal badan. Dalam 2 hari sudah Nampak perubahan yang positif dan yang paling saya tak sangka saya masih mampu dukung shaura (anak sulung saya) yang beratnya 1 kg naik tangga sampai tingkat 4 sedangkan saya tengah pregnan 8 bulan. (rumah kami tingkat 4 tapi takde lif) ramai kawan-kawan tegur kuatnya kau dukung shaura naik atas tengah pregnan lak tu…mesti senang nak bersalin nanti. Alhamdulillah saya memang dipermudahkan masa bersalin syaza.

Bagi saya semua ibu2 yang mengandung wajib ambil suplemen sebb ia sangat penting untuk ibu dan anak…dan saya masih teruskan mengambil ostematrix n esp masa pantang..alhamdulillah, susu pun meriah sangat..sekali pam boleh dapat sampai 10oz sekarang ni. Stok susu pun lebih dari 100 botol. Yang paling bes berat badan pun makin menyusut.



**TESTIMONI 1

GASTRIK HILANG. Kalau saya tahu ESP boleh membantu merawat gastrik, awal-awal lagi saya amalkan secara konsisten…baru-baru ni saya kena gastrik yang agak kronik…saya mmg dah lama kene gastrik hamper 10 tahun…hari yang sakit mmg sampai jd cam udang la…pastu saya google nak cari penawar sakit ni. Jumpa pula peranan ESP untuk gastrik, kebetulan ada ESP dalam almari yang saya guna skip2, tekad ambik esp, minum ikut arahan dan esoknya dan kurang sekarang ni dah hilang terus sakit gastrik. Biasanya kalau makan ubat hamper 5 hari baru ok. Tq Shaklee.




Alhamdulillah. ESP serbuk ajaib dah berjaya jadikan deorang supermom!..kehebatan ESP tidak dapat disangkal lagi!

JOM..PROMO ESP TINGGAL 21 HARI AGI!..DAPATKAN DENGAN HARGA SUPER JIMAT ..JOM


Hubungi saya untuk dapatkan harga yang PALING MENARIK.!!! 

Wakil Pengedar Shaklee Anda:
Harisatun Nida bt Abd Rashid (Nida)
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 987151 ]
♥ SMS/WhatsApp : 01123643327
♥ fbfanpage: santaivitamin



No comments:

Post a Comment

kanser hati